Solnedgång

Om kampanjen

Kampanjen utforskar diverse teman i ett Sverige där krig och pandemi förstört landet. Inleddes 2007 med lajvet Efter Solen och har därefter följts av (i skrivande stund) mer än tio lajv i olika format, spelstilar och av olika arrangörer. Kampanjens fokus brukar ligga antingen på så kallad diskbänksrealism och samhällsbygge, eller mustigt kulturbyggande och "sagor".

Lajv i denna kampanj
  1. Solnedgång: Efter slutet (2007)
  2. Ingenmansland (2008)
  3. Desperatia (2009)
  4. Lost in the bequerel forest (2009)
  5. Skymningsland (2010)
  6. Midsommar 2013 (2010)
  7. Epsilon 433 (2010)
  8. Landsväg (2014)
  9. Hinterland (2015)
  10. En kväll på Hotell Bequerell (2016)
  11. Vinterland (2017)
  12. Sommarland (2017)
  13. Toppfemman (2019)